Programma

Home/Programma
Programma 2017-04-24T14:46:39+00:00

Programma

Uw dagvoorzitter voor Social Media in 1 Day 2014 is Hans Molenaar, Directeur en Kerndocent, Beeckestijn Business School en Voorzitter, Platform voor Innovatie in Marketing (PIM)

Twee keynotes en keuze uit twintig sessie geven u inzicht en antwoorden op vragen als:

  • Wat is social business en mobile business,waar raakt het mijn organisatie? Wie is verantwoordelijk?
  • Hoe ontwikkel ik een geïntegreerde social media & mobile business strategie en hoe stel ik een social media plan op?
  • Wat zijn de economics of mobile content?
  • Hoe kun je social gaming en gamification toepassen?
  • Welke impact heeft mobile op social business?
  • Voorbeelden van m-commerce
  • Hoe kun je social met customer relationship management combineren?
  • Kun je ROI berekenen rondom social media?
  • Hoe ga je om met online reputatie management en welke impact heeft social media op merkwaarde?
  • Welke mogelijkheden zijn er op het gebied van social media monitoring?
  • Welke ontwikkelingen zijn er gaande rondom webcare?
  • Welke social tools zijn in de markt aanwezig?
  • Mogelijkheden van Near Field Communications
  • App & Mobile website development trends
  • Wat is er mogelijk rondom social selling, shopping en e-commerce?
  • Welke valkuilen zijn er met social media marketing en hoe kunnen PR en communicatie social media in zetten?

De meeste van deze onderwerpen worden door vakgenoten van u gepresenteerd. Bedrijven die in voorgaande editie presenteerden waren onder andere: Twitter Inc, FNV, Bol.com, ABN AMRO, Dell, Hi, SNS Bank, Natuurmonumenten en Volvo

De praktijkcases gaan in op de volgende thema’s:
– Social Media Strategie
– Social Media in de Praktijk – Cases
– Social Media en Implementatie
– Social Media in de Business

 

08.45 uur

Ontvangst en registratie deelnemers

09.30 uur

Opening door dagvoorzitterHans Molenaar, Directeur en Kerndocent, Beeckestijn Business School en Voorzitter, Platform voor Innovatie in Marketing (PIM)

09.45 uur

Keynote 1

10.30 uur

Praktijkcases A – Social Media Strategie

A1 – Praktische aanpak voor het ontwikkelen van een strategie en het schrijven van een Social media plan

Het schrijven van een digitaal en online marketing plan vraagt om inzicht en deskundigheid. Anno 2014 2015 zijn er andere regels die gelden voor het schrijven van een plan, is een plan schrijven immers wel iets van deze tijd? Door een aantal handvatten geeft Ment op inspirerende wijze in het kort aan waar de punten liggen om een plan succesvol te kunnen schrijven en een plan dat je ook daadwerkelijk gaat uitrollen.
Ment Kuiper,  Directeur Novis Competence Center en Lumido Business Media en Hoofddocent, NextAcademy

A2 – Strategie en organisatie.Het kader van een sociale media strategie vraagt om een andere organisatie.

Spreker wordt nader bekend gemaakt

A3 – Sociale media strategie in B2B omgeving.

De inzet van sociale media is een onderwerp van elke dag. De voorbeelden die vaak worden gegeven in diverse bijeenkomsten komen voort uit de B2C omgeving. Goed als basis maar het is zeker goed om je te realiseren hoe sociale media strategie in een B2B omgeving het beste tot zijn recht komt. Aan de hand van voorbeelden, cases en tips bespreekt Hans Molenaar de sociale strategie in een B2B markt.
Hans Molenaar, Directeur en Kerndocent, Beeckestijn Business School en Voorzitter, Platform Innovatie in Marketing

11.15 uur

Break & Coffee

11.45 uur

Praktijkcases B – Sociale Media in de Praktijk Cases

B1 – Pharma Medapharma

Spreker wordt nader bekend gemaakt

B2 – Telecom

Spreker wordt nader bekend gemaakt

B3 – B2b

Spreker wordt nader bekend gemaakt

12.30 uur

Lunch break en bezoek expositie

12.30 uur

Round Tables

13.30 uur

Praktijkcases C – Social Media en Implementatie

C1 – De ROI van sociale media – het meten van de inspanningen en het inpassen van de resultaten in de cross media strategie

Spreker wordt nader bekend gemaakt

C2 – Innovaties binnen Twitter als marketing instrument

Spreker wordt nader bekend gemaakt

C3 – LinkedIn als B2B marketing instrument

LinkedIn is het meest bekende en gebruikte zakelijke sociale medium. De wijze waarop je dit medium nog effectiever kunt inzetten bespreekt Marcel Molenaar tijdens deze bijeenkomst. LinkedIn kan meer en biedt meer dan wij soms denken en wij gebruiken.
Marcel Molenaar, Head of Marketing Solutions, LinkedIn Benelux

14.15 uur

Praktijkcases D – Social Media in de Business

Zaal 1 – Social Media binnen de financiële dienstverlening

SNS – Spreker wordt nader bekend gemaakt

Zaal 2 – Social Media bij de overheid

Spreker wordt nader bekend gemaakt

Zaal 3 – Social Media binnen retail

Spreker wordt nader bekend gemaakt

Zaal 4 – Social Media binnen B2B

Spreker wordt nader bekend gemaakt

15.00 uur

Break en bezoek expositie

15.30 uur

Keynote 2

16.15 uur

Afsluiting

16.30 uur

Borrel op de expositie & uitreiking Social Media Award